ПРОГРАМИРАЊЕ је процес који се састоји из:
1. АНАЛИЗЕ ПРОБЛЕМА,
2. ЦРТАЊА АЛГОРИТМА,
3. ПИСАЊА ПРОГРАМА и
4. ТЕСТИРАЊА ПРОГРАМА.
У петом разреду смо састављли програм служећи се блоковима наредби у програму Scratch. У шестом разреду ћемо се бавити писањем програма у Python-у.
Програмски језици су вештачки језици, а то је језик који су направили људи. Већина програмских језика који се данас употребљавају су текстуални програмски језици, а то знаи да се наредбе задају куцањем на тастатури.
Приликом давања наредби рачунару, програмери морају поштовати СИНТАКСУ програмског језика који користе. Синтаксу чине речи и симболи. Речи које се употребљавају су најчешће на енглеском језику (input, print, for, if, import,...). Симболи који се користе су двотачка, тачка-зарез, наводници, коса црта, обрнута коса црта, тараба (: ; " / \ #) ...
Алгоритам - је коначан низ прецизно дефинисаних корака помоћу којих решавамо проблем. Он се може написати текстуално, али се најчешће приказују графички у виду алгоритамске шеме. (слика доле)
Програмски језик Пајтон - омогућава учење основних корака у писању програма у неком текстуалном програмском језику. Осим за учење програмирања, Пајтон се користи за израду различитих апликација (нпр. веб апликација и рачунарских игрица). Он данас спада у један од најпопуларнијих програмских језика, због чега су програмери који знају да раде у Пајтону врло тражени. Пајтон је једноставан за учење, а програмски кодови су кратки.
Инсталација Пајтона: На следећем ЛИНКУ се налази УПУТСТВО ЗА ИНСТАЛАЦИЈУ ПАЈТОНА.
Уколико не успете да инсталирате програм ,можете ићи на следећи линк https://petlja.org/biblioteka/r/kursevi/prirucnik-python и ту пронаћи одговарајућу лекцију и тако радити задатке.
Нема коментара:
Постави коментар