Аритметички оператори програмског језика Пајтон веома су слични операторима које користимо у математици.
Аритметички оператори у Пајтону:
О
дељењу ћемо детаљније говорити и објаснити у следећој лекцији. За сада се за
дељење као у математици користи коса црта /.
Резултат извршавања аритметичких операција је број. Редослед извршавања операција исти је као у математици – прво се множи и дели, а затим сабира и одузима. Могуће је израчунати и сложеније математичке изразе, као што су они са заградама.
Извршавање аритметичких израза 12 + 32 * 56 – 5 и (12 + 32) * (56 – 5) у Пајтону:
У Пајтону радном окружењу тамо где почињу угласте заграде >>> , куцамо шта желимо да израчунамо, када откуцамо кликнемо на дугме Ентер, прелазимо самим тим у нови ред и у овом случају као што је приказано на слици, Пајтон нам приказује решење нашег израза (1799 или 2244).
Променљиве у Пајтону
Пајтон омогућава коришћење променљивих. О променљивој смо говорили као о простору у меморији рачунара у коме се за време извршавања програма чувају неке међувредности.
Уколико желимо да израчунамо вредност израза (2+1)*(12-10) и користимо променљиве то ћемо урадити на следећи начин:
zbir=2+1
razlika=12-10
proizvod=zbir*razlika
print(proizvod)
6
Објашењење: Формирамо променљиву zbir и додељујемо јој вредност израза 2+1. Формирамо променљиву razlika и додељујемо јој вредност израза 12-10. На крају формирамо променљиву proizvod и додељујемо јој вредност израза zbir * razlika. Наредбом print(proizvod) резултат се приказује на екрану у програму.
Напомена: У Пајтону се користе искључиво енглеска слова абецеде, све што се програмира је на латиници!!!
Правила именовања променљивих у програмском језику Пајтон:
- Променљива мора да почне словом.
- Било које слово или број може бити коришћено у променљивој.
- Специјални симболи као што су: @, -, /, #, !, ?, ... нису дозвољени.
- Размак у имену променљиве није дозвољен (уместо размака користимо знак _ )
- Велика и мала слова Пајтон тумачи другачије (нпр. Ime и ime су различите променљиве).
- Није дозвољено коришћење резервисаних речи, као што су print, input.
На пример, ако желимо да чувамо број живота играча у игрици, променљива би могла да се именује као broj_zivota, што је боље него ziv или broj.
Задатак 1. Дужина собе је 6 метара, а ширина собе је 5 метара. Колика је површина собе?
duzina=6
sirina=5
povrsina=duzina*sirina
print(povrsina)
30
Објашњење: формирали смо променљиву duzina и доделили смо јој вредност 6 без писања мерних јединица. (У Пајтону се не пишу мерне јединице већ само вредности). формирали смо променљиву sirina и доделили смо јој вредност 5. На крају формирамо променљиву povrsina и додељујемо јој вредност duzina*sirina (звездица је ознака за множење у Пајтону). Наредбом print(povrsina) приказујемо резултат.
sir=0.25
sunka=2*0.3
teska_kesa=salama+sir+sunka
print(teska_kesa)
Када покренемо програм он ће нам израчунати и написати резултат, а то је 1.3.
Нема коментара:
Постави коментар