понедељак, 22. јануар 2024.

ИиР 6. разред: Корњача графика


У програмском језику Пајтон користи се корњача графика. 

Корњача графика је програмирање графике у којем замишљена корњача има своје место на екрану, правац кретања, оловку за цртање и може да се креће.  Оловка има своју боју и дебљину, а може бити укључена и искључена. На почетку програма корњача је окренута удесно и налази се у центру екрана у тачки са координатама (0,0).

Све наредбе за рад са Корњача графиком налазе се у библиотеци turtle. За коришћење цртања потребно је да на почетку писања програма увеземо (енгл. import) библиотеку Корњача (откуцамо import turtle).

Следећу табелу Наредбе корњача графике потребно је да научите како бисте могли да почнете да пишете програме за рад са  Корњача графиком


Хајде да кренемо са писањем програма !


Пример 1.

import  turtle
turtle.speed(5)
turtle.shape("turtle")
turtle.width(5)
turtle.color("blue")
turtle.forward(100)

Када у програму Пајтон откуцамо горе написани програм, када га покренемо појавиће нам се следећа слика:

Пример 2. 

import turtle
turtle.speed(5)
turtle.shape("turtle")
turtle.width(5)
turtle.color("red")
turtle.forward(50)
turtle.color("green")
turtle.forward(50)
turtle.color("yellow")
turtle.forward(50)


Када у програму Пајтон откуцамо горе написани програм, када га покренемо појавиће нам се следећа слика:

Пример 3

import turtle
turtle.width(5)
turtle.color("purple")
turtle.shape("turtle")
turtle.forward(100) 
turtle.left(90) 
turtle.forward(100)   
turtle.left(90)  
turtle.forward(100)   
turtle.left(90)  
turtle.forward(100)  

Када у програму Пајтон откуцамо горе написани програм, када га покренемо појавиће нам се следећа слика:

Домаћи задатак: Покушај да урадиш задатке из уџбеника са 109. стране
(Задатак 1, 2 или 3).



Нема коментара:

Постави коментар