Ликови у Скречу могу да цртају док се крећу по позорници. За цртање се користи Корањача графика.
- Уколико имаш инсталиран Scratch 2.0 цртање уз помоћ Корњача графике радиш уз помоћ блокова који се налазе у категорији ОЛОВКА. Ево како изгледа то:
- Уколико имаш инсталиран Scratch 3.0 цртање уз помоћ Корањча графике започињеш кликом на сличицу која се налази у левом углу прозора.
Та сличица изгледа овако 
Затим бираш следећу сличицу
У наредном примеру покушаћу да ти објасним како да црташ у Скречу уз помоћ Корњача графике.
ПРИМЕР 1: Хајде да нам лик, за почетак, нацрта једну линију љубичасте боје, дугачку 300 корака. Када отворим програм Скреч, већ имам лика, па га нећу мењати. Затим ћу поређаи блокове и да видимо шта ће да нацрта лик. На почетку углавном иде блок који каже Када је кликнута заставица крени са извршавањем програма. Затим кажем да обрише све са позотнице и кажем лику да иде на x: -200, y:0. Потом постављам боју и дебљину линије каквом хоћу да лик црта, кажем му да спусти оловку и да иде 300 корака.
Блокови које сам поређала су:
А ево шта је лик нацртао:
ПРИМЕР 2: Хајде сада да нам лик нацрта троугао, где су све три странице једнаке дужине (једнакостранични троугао) црвене боје, а странице да су дугачке 200 корака и дебљина линије нека буде 10.
Ево како сам поређала блокове:
Примећујете да сам убацила блок Чекај 2 секунде. Зашто ? - Да би лик мало застао сваки пут када крене да црта другу страницу и како бисте то могли боље да видите и разумете.
Зашто сам лику рекла да се окрене у лево за 120 степени ? Разлислите. Објаснићу вам на часу.
И ево шта је лик нацртао:
ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 1: Поређај следеће блокове да
видиш шта ће твој лик да нацрта.
ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 2: Поређај следеће блокове да
видиш шта ће твој лик да нацрта. А имаш и објашњења која ти могу помоћи да боље
схватиш значење појединих блокова.
ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 3: Поређај следеће блокове да видиш шта ће твој лик да нацрта.
----------------------------------
1. Написати програм у којем ће лик да нацрта жути квадрат, дебљина линије нека је 10, а странице дужине 200 корака. Када лик заврши цртање нека се помери у центар позорнице, односно квадрата.
Ево како изгледа тај програм:
Објашњење: На почетку иде блок Када је кликнута заставица крени са извршавањем програма. Затим стављамо блок Обриши, како би позорница била чиста. Следеће постављамо лика у леви-доњи део позорнице (како би било места да на средини позорнице нацрта квадрат), подешавамо боју и дебљину линије. И кажемо лику да спусти оловку (као и ми пре него што почнемо да пишемо у свесци). Затим следе блокови где лик црта једну страницу (дужине 200 корака), па се окрене за 90 степени, па другу, па се окрене и тако док не заврши цртање квадрата. На крају је битно да лик ПОДИГНЕ ОЛОВКУ (како не би даље цртао и остављао траг) и да оде у центар позорнице (где су координате за X:0, Y:0).
__________________________________
1. ПИСМО: Састави скрипту у којој ће лик да нацрта следећу слику:
Ево те скрипте (програма):
Покушај и ти да нас свом рачунару урадиш овај задатак.
Нема коментара:
Постави коментар