петак, 22. март 2024.

Информатика и рачунарство - 5. разред - Корњача графика

 

Ликови у Скречу могу да цртају док се крећу по позорници. За цртање се користи Корањача графика.  


  • Уколико имаш инсталиран Scratch 2.0 цртање уз помоћ Корњача графике радиш уз помоћ блокова који се налазе у категорији ОЛОВКА. Ево како изгледа то:




  • Уколико имаш инсталиран Scratch 3.0 цртање уз помоћ Корањча графике започињеш кликом на сличицу која се налази у левом углу прозора.

Та сличица изгледа овако 


Затим бираш следећу сличицу  

У наредном примеру покушаћу да ти објасним како да црташ у Скречу уз помоћ Корњача графике.

ПРИМЕР 1: Хајде да нам лик, за почетак, нацрта једну линију љубичасте боје, дугачку 300 корака. Када отворим програм Скреч, већ имам лика, па га нећу мењати. Затим ћу поређаи блокове и да видимо шта ће да нацрта лик. На почетку углавном иде блок који каже Када је кликнута заставица крени са извршавањем програма. Затим кажем да обрише све са позотнице и кажем лику да иде на x: -200,  y:0.  Потом постављам боју и дебљину линије каквом хоћу да лик црта, кажем му да спусти оловку и да иде 300 корака.

Блокови које сам поређала су:



А ево шта је лик нацртао:

ПРИМЕР 2: Хајде сада да нам лик нацрта троугао, где су све три странице једнаке дужине (једнакостранични троугао) црвене боје, а странице да су дугачке 200 корака и дебљина линије нека буде 10.

Ево  како сам поређала блокове:


Примећујете да сам убацила блок Чекај 2 секунде. Зашто ? - Да би лик мало застао сваки пут када крене да црта другу страницу и како бисте то могли боље да видите и разумете.
Зашто сам лику рекла да се окрене у лево за 120 степени ? Разлислите. Објаснићу вам на часу.
И ево шта је лик нацртао:


ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 1:  Поређај следеће блокове да видиш шта ће твој лик да нацрта. 



ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 2Поређај следеће блокове да видиш шта ће твој лик да нацрта. А имаш и објашњења која ти могу помоћи да боље схватиш значење појединих блокова.



ЗАДАТАК ЗА ВЕЖБУ БРОЈ 3: Поређај следеће блокове да видиш шта ће твој лик да нацрта. 



----------------------------------


1. Написати програм у којем ће лик да нацрта жути квадрат, дебљина линије нека је 10, а странице дужине 200 корака. Када лик заврши цртање нека се помери  у центар позорнице, односно квадрата. 
Ево како изгледа тај програм:


Објашњење: На почетку иде блок Када је кликнута заставица крени са извршавањем програма. Затим стављамо блок Обриши, како би позорница била чиста. Следеће постављамо лика у леви-доњи део позорнице (како би било места да на средини позорнице нацрта квадрат), подешавамо  боју и  дебљину линије. И кажемо лику да спусти оловку (као и ми пре него што почнемо да пишемо у свесци). Затим следе блокови где лик црта једну страницу (дужине 200 корака), па се окрене за 90 степени, па другу, па се окрене и тако док не заврши цртање квадрата. На крају је битно да лик ПОДИГНЕ ОЛОВКУ (како не би даље цртао и остављао траг) и да оде у центар позорнице (где су координате за X:0, Y:0).


__________________________________

1. ПИСМО:  Састави скрипту у којој ће лик да нацрта следећу слику:


Ево те скрипте (програма):


Покушај и ти да нас свом рачунару урадиш овај задатак. 




Нема коментара:

Постави коментар