понедељак, 28. април 2025.

Информатика и рачунарство - 5. разред - Променљиве

Из претходне лекције сте имали за домаћи да направите квиз из биологије који се састоји од 5 питања. Било би лепо да тај квиз може да има и бодове. Нпр. нека сваки тачан одговор на квизу даје 1 бод. Да би ово могао да додаш у твој квиз, потребно је да користиш ПРОМЕНЉИВУ.


Променљиве можеш да схватиш као "кутије" у меморији рачунара које чувају неке међурезултате или међувредности. Свака кутија, тј. променљива има своје име. Када у програму желиш да користиш променљиву, довољно је да јој наведеш име. Али прво морамо да направимо променљиву.



Уколико користиш Scratch програм који је инсталиран на твом рачунару онда променљиву креираш у КАТЕГОРИЈИ Подаци, па идеш на НАПРАВИ ПРОМЕНЉИВУ, затим у предвиђено поље унесеш име променљиве и кликнеш на У РЕДУ.

Уколико користиш Scratch програм који није инсталиран на рачунару, већ је у питању on-line верзија, онда идеш на КАТЕГОРИЈУ Променљиве, па идеш на НАПРАВИ ПРОМЕНЉИВУ, унесеш име и кликнеш на У РЕДУ.

Ево ја сам направила променљиву и она изгледа овако: 

Почетак квиза изгледа овако, а даље наставите сами.








Нема коментара:

Постави коментар

Припрема за тест - Python

 АРИТМЕТИЧКИ ОПЕРАТОРИ, ИЗРАЗИ, ДЕЉЕЊЕ - РЕАЛНО, ЦЕЛОБРОЈНО  И ОСТАТАК ПРИ ДЕЉЕЊУ 1.  Заокружи тачан одговор: Да ли је у наредној команди им...