Из претходне лекције сте имали за домаћи да направите квиз из биологије који се састоји од 5 питања. Било би лепо да тај квиз може да има и бодове. Нпр. нека сваки тачан одговор на квизу даје 1 бод. Да би ово могао да додаш у твој квиз, потребно је да користиш ПРОМЕНЉИВУ.
Променљиве можеш да схватиш као "кутије" у меморији рачунара које чувају неке међурезултате или међувредности. Свака кутија, тј. променљива има своје име. Када у програму желиш да користиш променљиву, довољно је да јој наведеш име. Али прво морамо да направимо променљиву.
Уколико користиш Scratch програм који је инсталиран на твом рачунару онда променљиву креираш у КАТЕГОРИЈИ Подаци, па идеш на НАПРАВИ ПРОМЕНЉИВУ, затим у предвиђено поље унесеш име променљиве и кликнеш на У РЕДУ.
Уколико користиш Scratch програм који није инсталиран на рачунару, већ је у питању on-line верзија, онда идеш на КАТЕГОРИЈУ Променљиве, па идеш на НАПРАВИ ПРОМЕНЉИВУ, унесеш име и кликнеш на У РЕДУ.
Почетак квиза изгледа овако, а даље наставите сами.
Нема коментара:
Постави коментар